24 november 2008

*Snö*

Nu har äntligen den första snön fallit i Karlstad! Jag ser på det med blandade känslor. Tycker att det ska vara snö och då gärna mycket snö när det är en vintermånad som december, januari och februari. Då ska det vara några minusgrader och gärna 30cm snö! Men inte som idag, dock endast -4 men det har blåst, så ute var det säkert -18 grader. Då är det inte lika kul att gå ut med barnen på arbetet. Tur va så kunde vi bytas av väldigt bra idag med raster osv, så vi fröknar behövde inte vara ute så länge samt de alla minsta barnen fick oxå gå in tidigare.
När jag kom hem visslade jag vid brevlådan och möttes av en blöt Samurai som kutade genom häcken fram till mig. Han var inte svårflörtad att följa med mig in om man säger så :) Det är hans första kontakt med snö då han har varit innekatt tills april i år. Jag vet inte vad han tycker än eftersom han var ute själv idag men jag kan säga så här att han kommer ha jobb med att tvätta sig torr ikväll iaf för att sen inte vilja gå ut mer idag! Själv ska jag bara gå ut och sopa av uppfarten så det är fint tills min kära Ola kommer hem från jobb/träning.

Inga kommentarer: