16 november 2008

Hej hej!!
Ja då har vi landat hemma igen efter en intensiv "semesterresa" till Tyskland. Igår startade vi kl 06 ifrån Malmö och körde över Öresundsbron -inget vi dock märkte då det var väldigt mörkt ute... Hade sån tur så vi kom med en färja direkt ifrån Rödby och äntligen åt vi frukost! Vårt mål med denna resa var Burg och affären Calles. Det som inte finns där i alkoholväg är inte värt att säljas någon annanstans... Lägger in en bild som är tagen hemma efter urpackning av bilen. Det var jag, Ola och hans föräldrar som åkte på denna alkoholresa och vi lyckades stuva bilen full, tur att de har en volvo kombi. Om jag skulle göra en sådan här resa med min Renault Megane Coupe skulle jag verkligen gå med förlust... Men en sak kan jag inte förstå. Vi svenskar åker flera mil (i vårt fall drygt 70 mil enkel resa) för att gå in i en spritaffär och köpa SVENSK Kopparbergs cider som tillverkas inte alls långt ifrån mina hemtrakter. Vart finns all miljötänkande?? Finns det någon anställd Logistiker?? Isåfall hoppas jag att han har en väldigt usel lön, som han oxå förtjänar... Det värsta av allt är att man tjänar pengar på att åka såpass långt istället för att ta cykeln in till stan och köpa sin alkohol på systembolaget. Kan någon förklara för mig för jag hänger inte riktigt med här...
Iaf så är vi nöjda med resan och har haft en riktigt härlig söndag idag!!
*Kram*

Inga kommentarer: