6 januari 2013

Skrotardag

Här hemma har det varit en skrotardag läs röjdag. Vi har tagit ut allt från skrubben och granskat sakerna med kritiska ögon innan vi ställde tillbaka lite igen. Resultatet blev mycket mer luft och glest i hyllorna -me like!! Trots att vi bor i ett 149kvm stort hus så har vi extremt dåliga förvaringsutrymmen. Och det märks när vi vill spara saker efter Emilia, då kommer genast nästa fråga upp -vart ställer vi detta då??!! Så himlans trist att hela tiden behöva tänka på utrymmen...

Men vi har ett rum som vi inte använder speciellt mycket, vårt kontor och där har vi tänkt göra något annat med. Blir nog ett sommarprojekt då mina julklappar från Ola kommer väl till användning! Jag är nog en av få tjejer som blir glad över att få 2 gröna bosch kartonger i julklapp :) Den ena innehöll en större och starkare slipmaskin!! Och sen var det en färgspruta!! Helt otroligt nu har jag utrustningen som jag länge suktat över när jag målat med pensel. Nu kan jag sprutmåla.... thi hi ska bli så himlans kul när värmen kommer och jag kan vara ute och experimentera lite. För det kräver nog sin övning innan det blir bra!

Emilia tidigare idag när hon leker i sitt nya kök!!





Eva kan du se printet på byxorna?? Äntligen har jag fått tag på såna bilbyxor till Emilisen, de som jag efterlyste i höstas...

1 kommentar:

Eva sa...

Va' kul att du lyckades!