22 januari 2013

Samurais tänder

I mitt senaste inlägg när jag sammanfattade veckan så glömde jag naturligtvis den största händelsen. Förstår inte hur jag kunde göra det...!! I torsdags så var en veterinärtid bokad för Samurai och nu var dagen kommen då alla tänderna skulle opereras bort.. Det började för  flera år sen då några av hans tänder blev angripna av sjukdomen Forl. Innan dess så har jag aldrig hört talas om Forl men nu är det flera av vänner och bekantas katter som har fått det. Sjukdomen är grym och tydligen väldigt smärtsam för katten och det finns inget botemedel utan det är bara att dra ut angripna tänder :( Före jul konstaterades det att Samurais alla 6 kvarvarande tänder hade blivit angripna och de var tvungna att tas bort. Så numera har vi en tandlös men extrem kelen katt här hemma!! Vart vi än sätter oss så kommer en kurrande, kelen katt efter oss och lägger sig i knät och ålar om uppmärksamhet. 
Undra om det är hans sätt att säga tack för att nu är allt det onda borta...?! Usch hemskt är det iaf då vi nu vet att han måste ha haft väldigt ont. 









Inga kommentarer: