14 januari 2013

Grön på jobbet

Igår var det inte en vanlig söndag.... Det var en söndag med många tankar som snurrade runt i min hjärna inför morrondagen (idag). För idag var min första dag på nya jobbet i Forshaga! Efter 6 år på samma förskola så känner man en trygghet och säkerhet inför varje ny arbetsdag. Men att börja om på en helt ny, främmande förskola, inte känna personalen, barn, föräldrar, lokaler, rutiner. Ja vara helt grön på jobbet är väldigt lärorikt för ens egna utveckling! 

Nu sitter jag i soffan efter första dagen och försöker summera alla mina intryck. Det är rätt grötigt där uppe i hjärnan men jag känner att detta kommer bli en bra vår! Jag har lämnat 2 underbara arbetskollegor för en tid och får nu chansen att lära känna 2 lika goa kollegor i Forshaga, det kan inte bli annat än super! :)

1 kommentar:

Saabrobz sa...

Stort Grattis till nya jobbet Linda!!! Stort lycka till!!!
Å va gött å ha så nära till jobbet! :)