24 januari 2013

Men åhh försöker få en bild över från min mobil till datorn men det lyckas inte, måste  fråga Ola när han kommer hem sen hur jag gör... Att allt ska vara så krångligt för min hjärna...

Ikväll ska vi ha en liten myspys kväll med kinamat och lite alkohol, barnfria som vi är. Den här veckan har varit väldigt annorlunda. Emilia har varit förkyld och hängig och hennes underbara farföräldrar har haft henne tisdag, idag samt imorgon så jag och Ola har kunnat jobba som vanligt. När jag hämtade henne på förskolan i måndags så var hon väldigt rödmosig i ansiktet och hon hade varit hängig sa hennes fröken. Vissa föräldrar tycker att barnen måste ha feber för att klassas som sjuka men jag anser att orkar ens barn inte vara delaktig i förskolans verksamhet så bör han/hon vara hemma. Så Emilisen har haft många gulddagar nu och mått riktigt bra i gott sällskap!
Imorgon slutar jag redan vid lunch och då ska vi ta helgen.

En helg som jag ser fram emot väldigt mycket!! På lördag vankas det dop för underbara Freja!! Och på söndag ska jag och mamma på den stora loppisen i Totohallen på Färjestad -spännande! Jag försökte få ett bord där men dom tog slut väldigt fort. Nästa fredag kan man boka bord igen och då hoppas jag att turen är på min sida!

Igår var hela familjen och grattade min pappa, Emilias morfar som har fyllt år. Vi bjöds på god mat (syrran det var din kycklinggryta!) Sen blev vi glatt överraskade då Emilia fick en hel IKEA pappkasse full med kläder!!  Helt underbart, det var blandade kläder i hennes storlek som kommer användas nu under våren och sommaren samt till hösten! Tusen tusen tack än en gång!

Bilden är som sagt kvar i min mobil så det blir ett bildtomt inlägg denna gång.... Må så gott i kylan, nu ska jag hänga upp nya gardiner i sovrummet! *see ya*

1 kommentar:

Saabrobz sa...

Om du vill slippa alla sladdar när du för öve bilder från telefonen till datorn, så testa dropbox, enkelt och väldigt bra. det kräver wifi. men sen förs filerna över trådlöst till datorn från telefonen eller tvärtom..
Finns som app till smartphones eller iphone.