1 oktober 2012

På vägen igen


Jippiehey!!! Vad glad jag blev när Ola ringde i lördags och berättade att han var på väg hem från Stockholms resan i min nya bil..!! Han åkte tåg på morgonen och för säkerhets skull så bokade vi även en returbiljett ifall bilen inte höll måttet men den behövde han inte använda!!

Nu är barnstolen monterad och jag invigde bilen imorse till jobbet. Jag har alltid haft svårt att köpa ny, nya bilar då de tappar så mycket i värde när man bara rullar ut dom från bilhallen. Så därför känns det som jag har gjort ett klipp då nybilslukten fortfarande sitter kvar i kupén och trippmätaren står på endast 430 mil men jag är andra ägaren :))

Så nu står min LSR, även döpt till Laser på parkeringen :)

6 kommentarer:

Saabrobz sa...

mina gissningar blir då: Corsa? eller nya astra?

Karlstadtös sa...

Vad duktig du e, var det bilden på instrumentpanelen du kände igen?! tyvärr inte den nya astran som är väldigt fin men en liten corsa blev dt!

Terese sa...

Få se en bild :-) Du verkar vara haj på detta med reg nr du ;-)
Och ja självklart måste det varit mig du såg i cos-en hihi.

Saabrobz sa...

jo, de instrumenten gav väldigt många "Opel" vibbar, speciellt strecken runt mätaren. Är det nyaste karossen då eller? Diesel?

Karlstadtös sa...

Vilka frågor du ställer, Robert :) Tror det är nyaste karossen, kommer lägga upp en bild på skönheten, så får du berätta om jag har rätt eller inte. Men just nu är den så dretig (regn och grusväg rimmar dåligt...) så jag väntar lite. Ingen diesel utan en vanlig bensinare.

Saabrobz sa...

hehe, man blir ju nyfiken vet du :), ser fram emot bilden :)