25 oktober 2012

Galet

Galet, galet vad fort allt går.... Ibland skulle jag vilja frysa klockan och bara tillåta mig leva i nuet, strunta i allting annat. Men alltför ofta så är det något som måste planeras och fixas inför och då blir det så svårt att leva här och nu. Denna vecka har gått galet fort, imorgon är det redan fredag, hade lika gärna kunnat stå onsdag i kalendern.

Igår genomförde jag en mastodont dag på jobbet. Klockan ringde redan 05.00 och en timme senare så låste jag upp förskolans dörr. När jag satt i bilen på väg hem så var klockan 20.45 på kvällen. usch och fy för sådana dagar. De inträffar inte så ofta som tur är.. Jag var mer död, lealös och på taskigt humör när jag klev innanför dörren. Det som ändå är tråkigast är att jag inte har sett Emilia sen i tisdags då hon sov när jag både åkte och kom hem igår kväll samt imorse. Och det känns i mammahjärtat..

I tisdags firade jag och Ola 7 år tillsammans, galet att det har blivit 7 år tillsammans! Men jag njuter av varje dag och älskar våra familjedagar som vi är tillsammans alla 3 och utan några måsten. Eftersom jag jobbade sent även den dagen så gjorde vi det enkelt för oss och käkade köpesallad. Jag fick en stor, underbar bukett med bl.a. mina älsklingsblommor, gerberor och Emilia fick Sammy. Sammy blev tidigt en favorit, annars har det tagit långa stunder innan hon får en relation med sina gossedjur men Sammy, sköldpadda tog hon till sig på en gång. Och hon är väldigt söt med sina långa ögonfransar och härliga gröna färg.

Bjuder tyvärr inte på några bilder då jag sitter på jobbet och skriver.... Må så gott!

Inga kommentarer: