28 oktober 2012

Bara vara


Idag blir det egenfångad makrill till middag för mig -mums! Skulle bara kunna sitta och äta makrillköttet, tycker det är så himlans gott :) Annars så är rödspätta min favoritfisk som är både lätt att rensa och god att äta. Men eftersom pappa inte lägger ut nät längre så blir det väldigt sällan jag äter rödspätta..

Resten av familjen blir bortskämda just nu av gammelfarmor och gammelfarfar!! Ola, Emilia, Farbror Anders och farfar åkte upp i förmiddags. Önskar jag hade följt med då det var längesen vi sågs men ibland måste man även lyssna på sin kropp och bara få vara. Idag är en sådan dag för mig! Bara vara dag behöver inte betyda att det är en slappardag utan tvärtom. Hittills har jag hunnit med att kört trimmer så vårt halvmeters höga gräs är nu borta mot vägen, krattat mig svettig och förberett en docksäng för målning -nu tar jag en välförtjänt paus och får i mig lite mat, sen på´t igen. Älskar att få städa/plocka/fixa i ett tomt hus.

1 kommentar:

Anonym sa...

ah vad gott med makrill, eller annu battre pappas rokta makrill, mums.

Hoppas allt ar bra med er!

kramar
karin