15 oktober 2012

Ikväll är det jag och symaskinen och faktiskt så är vi fortfarande kompisar :) Jag har åtagit mig att sy nya hissgardiner till jobbet, vilket innefattar 5st. De 4 första sydde jag på jobbets symaskin men sen tappade jag tröken och tog med mig de sista längderna hem. Mamma trodde nog aldrig att jag skulle uppskatta min 25 års present, men jag är väldigt nöjd över att äga en symaskin som fungerar väldigt bra oxå!!


Vilken fest vi var på i lördags!! När vi kom dit så kände vi 5 st inklusive födelsedagsparet... Men vi hade lyckan att hamna bredvid 3 glada gäng vid maten så timmarna flög fram och vi lärde känna några trevliga personer! Det bjöds på en stor buffé samt underhållning och då kommer jag framförallt minnas Kerstins sång till sitt barns pappa -starkt, modigt och grymt gjort Kerstin!!
Våran taxichaufför var Marianne ca 70 år och kände till alla i Forshaga/Deje :)) Hon kände till båda våra grannar och nu efter i lördags natt så kan hon även säga att hon känner oss oxå :)
Men hemma 02.30 och efter ett stort alkoholintag så kan jag ju erkänna att vi inte var fräscha eller alerta igår. Dagen bara försvann och vi gjorde ingenting... Men idag är vi på banan igen!!


Inga kommentarer: