3 oktober 2012

Lediga!

Jag och Emilia har haft 2 underbara, sociala dagar. Jag var nämligen extra ledig igår då Ola var i Stockholm hela dagen på jobb samt idag var det min lediga onsdag. Och det har varit underbart skönt att bara skrota runt och ta lite dagen som den kommer. Igår var vi hem till en gymnasiekompis och Emilia hittade snabbt en lekkompis i deras golden hund. Det kastades bollar och hon hämtade gossedjur till henne! Och idag kom en kär barndomskompis förbi på fika tillsammans med hennes 2 barn. Nu har de visat Emilia vad man kan göra med hennes lektunnel, få se om hon vågar sig på det någon dag.... :)

Ja det har varit härligt att slippa stressa, skynda sig, förbereda utan bara vara ihop med vår dotter. Igår bakade jag t o m och det vet jag inte när det var sist som jag hade energi, tid till. Vi har nu arbetat och haft Emilia på förskolan i 1 månad och det känns att det blir ett helt annat liv mot när någon är hemma och är föräldraledig. Nu måste allt planeras och checkas av med den andra partnern  innan. Mat ska handlas, städas, plocka undan, laga mat, laga matlådor, tvätta, putsa fönster ja allt som hör till hemmet ska nu göras efter arbetstid. Och jag förstår nu att småbarnsföräldrar har mycket att göra när de säger att de har mycket att göra.. Och än en gång så beundrar jag ensamstående föräldrar!! Vilket tungt lass de måste dra. Hoppas verkligen de har ett socialt nätverk som kan avlasta dom emellanåt. För det är verkligen guld värt!!

Bjuder på underbara, fartfyllda kort på en liten tjej som älskar att busa med sin pappa!
Som ni ser släpper hon inte min lilla anka (Doris) som nu Emilia har fått.






Detta ska jag lyxa till med fler gånger för både jag och Emilia har mått gott av att vara lediga tillsammans mitt i veckan!! Och vet ni vad..... snart är det helg igen :))

Inga kommentarer: