8 mars 2012

vinter/vår

När vi åkte hem i söndags från snöiga Långberget så hade jag vårkänslor inombords. Vi lämnade vintern och all snö och åkte hem till våren med kvittrande fåglar. Men ack självklart så måste det ju komma några bakslag först, vilket det gjorde inatt... 1 dm snö kom det och jag har nu skottat mig varm. Men först var jag tvungen att gå ut till förrådet och hämta tillbaka snöskyffeln för den hade vi vårstädat bort från farstun.

Men jag ser positivt på all snö som kom inatt och det är att nu kan vi njuta av takdropp!!! Finns det något härligare när solen värmer i ansiktet och det droppar från taken?! Så till veckan kan det få starta för då kan våren få komma :)


Måste visa vilka fina möbler Emilia fick i julklapp av sin mormor och morfar! Jag valde den rosa färgen samt att de skulle vara vita resten blev en stor överraskning och en positiv sådan! Många timmar i verkstaden och ett stort tålamod är hemligheten bakom dess skönhet. Emilia älskar att klättra upp och sitta på sina vackra möbler. Tack än en gång!!




Kattis känner du igen dom??? Inte kunde jag ana att de kunde bli så vackra?!

1 kommentar:

Kattis sa...

Klart jag känner igen dom =) Men de är klart mycket finare nu!
Jag läser din blogg och ser att allt bara är bra med dig/er. Konstigt att vi inte kan hamna på något gemensamt möte nu när vi jobbar båda två..
Ha det så gott!
Ps. Du kan väl logga in på telefonens talk funktion så kan vi chatta (eller tjata kanske) om dagarna. Min talkadress är katarina.skogberg@gmail.com din ser jag här i bloggen ;)

KRAM