14 mars 2012

mamma och förskollärare

Ja då har jag börjat arbeta lite smått igen och det är många som undrar hur det känns. Och efter 2 veckor gjorda så kan jag bara konstatera att det känns bra att vara tillbaka igen och jag är väldigt glad över att jag känner så, annars hade det varit väldigt tufft... Förra veckan var alltså min första vecka på min gamla avdelning men det var som att komma till en ny avdelning, jag kände mig verkligen som en vikarie. Det är många nya barn och då även nya föräldrar, ny arbetskollega, nya rutiner som de har skapat. Nu under andra veckan känner jag att jag börjar landa och förhoppningsvis även kunna hjälpa mina kolleger, för första veckan var det mycket att hålla ordning på. Men det är bara kul att känna så här då det verkligen bevisar att jag har ju varit borta väldigt, väldigt länge och det känns positivt att det inte bara har harvat på i samma fotspår under tiden jag har varit borta.

Den absolut största omställningen är inte att börja arbeta utan det är att vara ifrån Emilia så många timmar 3 dagar i veckan. Jag försöker åka hem direkt efter arbetet och de dagar som jag måste utföra något ärende innebär mindre tid med en vaken Emilis. Ola har skickat en massa kort och videoklipp på henne på min mobil och det är väldigt värdefullt så jag kan vara lite delaktig i vad de gör på dagarna.

Men idag är det onsdag och jag slutar redan kl 14 och sen tar jag helg!! Åhh vi kunde inte ha gjort det bättre än att dela på föräldraledigheten så här. Då får vi båda en dos av våra arbeten samt långhelg hemma med vår dotter -mys!

Inga kommentarer: