5 mars 2012

Vinterhelg

Min långa föräldraledighet avslutades med en härlig vinterhelg på Långberget. Där hade vi hyrt en stuga tillsammans med Olas föräldrar samt hans bror med sambo. Vi hade riktigt tur med vädret och vi fick njuta av en blå himmel med en värmande sol!! På fredagen åkte vi upp till Trysil och där fick jag damma av min bräda som har stått i förrådet i 2 år. Det var lite nervigt när jag åkte upp i stolliften inför första åket men det är som att cykla, kunskaperna finns i kroppen och jag kom ner hel.
Åhh det var jättehärligt att susa nerför backarna och känna farten vina. Nästa år ska jag prova ett par hårda boots för att se om jag kan utvecklas än mer i backen.

När vi var i Trysil så passade Ola och min svärmor på att ge sig ut i längdskidsspåren med Emilia bakom sig i en pulka. Tyvärr fick de slita rejält då spåren var isiga och det var svårt att ta sig framåt. Svettiga och ont i baken kom de runt banan med en då sovande Emilia i pulkan.



I lördags satte vi Emilia i vår vanliga babypulka och gav oss ut på en promenad runt det kortaste längdskidsspåret, 4.5km. Vi invigde hennes solglasögon från polarn&pyret och det kändes väldigt bra att vi hade med oss dom och att hon accepterade att bära dom. Då solen brände mot den vita snön. Hon såg inte riktigt klok ut där hon satt i pulkan, vår coola tjej! Vi provade solglasögonen efteråt och de var bättre än våra så ett tips från mig -solglasögon från polarn! Sen när hon sov gott i vagnen trots flera scootrar som åkte förbi henne så passade vi på att grilla korv och njuta i solen.



Vår bustjej som hade en jättehärlig helg mitt i centrum!

2 kommentarer:

Eva sa...

Det var en underbar helg, hoppas det kan bli en 'tradition' att ha en helg varje år på Långberget, nästa år kan vi kanske få Emilia på skidor :D

Karlstadtös sa...

En helg på Långberget varje vinter låter lockande! Tack så mycket för att vi kunde komma iväg hela familjen