22 mars 2012

Ännu en hel natts sömn och jag hade lyxen att vakna innan Emilia! De som inte har barn förstår nog inte hur tufft det kan vara detta med sömnen. När man är själv bestämmer man ju själv hur mycket man ska sova men när man skaffar barn är det helt plötsligt ett lotteri hur många timmar man får sova. Och det är inte bara en natt det gäller utan mååånga nätter under en lång tid. Denna vecka kan vi inte klaga på utan vår tjej har antingen sovit hela nätter eller så har hon vaknat runt 1 men då somnat om så fort hon har lagt sig mellan mig och Ola, det är vi inte heller vana vid.

Igår morse så vaknade Emilia kl 7 som verkar vara vår nya vakna tid här hemma. Och eftersom jag hade sovmorgon och min klocka inte hade ringt än så hann vi med lite familjemys i sängen innan det var dags att sparka igång dagen. Myspys och då var det inte lika svårt att åka till jobbet sen när jag iaf fick se Emilisen lite på morgonen. 

Här ser ni vad Emilia sysslar med nu för tiden. Hon ligger på rygg, vi kallar henne för skalbaggen då :) (hon ser ut som en sprattlande skalbagge som har hamnat på rygg) och sen försöker hon sätta på en burk på sin fot. Ser bara för roligt ut men hon är verkligen envis och ska ha på muggen på foten!!



Igår eftermiddag mötte jag upp Ola och Emilia på Våxnäs där vi provlåg en säng som vi även köpte!! Jippie äntligen kan vi börja använda vår sängram till en dubbelsäng. Vi sprutmålade ju en sängram i somras och eftersom vi tills idag har en 160 säng så har vi inte kunnat använda den utan den har stått i vårt sovrum hela tiden. Men idag kommer Ola hem med sängarna!! Någon som vill köpa 2st fräscha 80 sängar??!!  :)

Inga kommentarer: