19 februari 2012

Kanonhelg

I fredags var det dags för vår lilla tös att få sina 1 års sprutor på BVC. De gånger jag är på BVC och det handlar om sprutor då tycker jag det är väldigt skönt att Ola är med oss. Jag tror jag har kommit över min allra värsta rädsla för sprutor under graviditeten men det är ändå tryggt att ha honom med. Jag tog upp med doktorn att Emilia varit väldigt kinkig den senaste tiden samt att hon bajsat löst flera gånger per dag denna vecka. Och eftersom hon var förkyld veckan innan så ville han lyssna på henne och han hörde då lite rassel :) när hon andades. Så vår lilla tös känner nog av förkylningen fortfarande och det är någon elak bacilusk som har kommit ner i magen oxå som ställer till det (vanligt vid förkylningar) Men de var nöjda med hennes viktuppgång och hon följer fortfarande sina kurvor så det kändes skönt!!

Sen åkte vi till farmor och farfar och åt god tacopaj. Vi var kvar hela kvällen och hade väldigt trevligt. Var bestämt sen tidigare att Emilia skulle sova kvar så henne la vi efter lite välling. Såklart sover jag inte alls bra när min lilla tös inte är hemma men det var guld värt att inte behöva gå upp på en gång utan jag låg kvar i sängen i 2 timmar och bara rötade. -Det är LYX som förälder!!

Och äntligen hittade vi en cd-spelare till Emilia som hon ska ha på sitt rum. Så nu kan vi poppa och dansa! Men att ha med sig en teknikintresserad sambo när vi ska köpa en enkel cd spelare är inte att rekommendera. Han tittade på mer värsting modeller medan jag ville ha en enkel, barnspelare. Men vi kom ut med en rosa (!!) philips cd spelare som jag valde ut och jag är övertygad om att den kommer bli perfekt till Emilia!! Det var gammelfarmors och gammelfarfars 1 års present till Emilia och vi tackar så hemskt mycket för den kommer användas flitigt här hemma!!

Emilia var fortfarande kvar i Stodene och hon skulle sova en till natt där eftersom jag och Ola var bjudna på ost & vinkväll hos goa vänner. Kändes jättekonstigt att gå bort utan Emilia men eftersom det skulle bli sent och det skulle krascha hennes sömn så var det ändå ett bra alternativ. Och det var riktigt mysigt att kunna gå iväg som ett par, jag och Ola och inte föräldrarna Linda och Ola. Fick en chock när vi såg att klockan redan var 1.30 när vi bröt upp för tiden hade gått så fort, en kanonlyckad kväll med mycket skratt!!

Det har varit en kanonhelg för både Emilia och för oss med många chanser att vila upp oss på och samla ny energi efter en tuff vecka. Nu hoppas jag att vi kan få bli friska hela familjen.

1 kommentar:

Farmor sa...

Kanonhelg för oss också :))!