27 februari 2012

Går mot sitt slut...

Idag är min sista föräldralediga måndag på mycket, mycket länge...! För nästa måndag börjar jag jobba igen och tro´t eller ej så känns det väldigt bra, som tur är. Under de senaste veckorna har jag tänkt mycket på att jag snart ska återvända till mitt jobb och känt efter hur det kommer kännas och det som är så himlans skönt är att jag tycker det ska bli roligt!

Jag kommer mjukstarta med att arbeta 60% och därmed fortsätta vara hemma med Emilia 2 dagar i veckan vilket resulterar i långhelger!! Ola kommer vara föräldraledig 2 dagar i veckan och det känns så positivt att han oxå får möjligheten att vara hemma och därmed skapa en annan relation till Emilia.

Efter att vi fått ett brev från försäkringskassan strax före jul så fick vi tänka om i vår föräldraledighetsplanering. Dagarna skulle bara räcka fram till maj månad vilket chockerade oss eftersom vi hela tiden har satsat på inskolning i augusti för Emilia. Men tack vare gudomlig hjälp av Emilias farföräldrar så löste sig även den biten på bästa sätt! 

Bilder från gårdagens härliga vårväder. Emilia invigde sina goretex kängor för första gången ute. Vi köpte skorna förra veckan och under veckan har hon övat att gå med dom inomhus och det har gått över förväntan. Trodde hon skulle totalvägra att ha på sig dom för hon visade tydligt vad hon tyckte om skorna i affären....






Stunden ute resulterade inte bara i balans- och skoträning för Emilia utan även skitiga overallknän. Det är något som jag inte kommer tänka på framöver när det tillhör vardagen men eftersom hon endast har suttit i vagnen så har ju skaloverallen aldrig blivit smutsig så jag upptäckte skiten på en gång  :)  som förskollärare har jag tänket - skitiga kläder = barnen har haft roligt!!

Inga kommentarer: