1 februari 2012

Ballonger och kalajs

Nästa helg har vi en 1 åring här hemma och vi har börjat planera för kalaset. Jag skulle vilja in till Lagerhouse någon dag då jag såg en massa fina dekorationer som en annan bloggerska hade köpt. Får se om det blir en tur in till la stada till helgen. Min kära mor har överraskat oss med en massa hembakat som vi ska ha till kalaset -tusen tack för hjälpen, betydde jättemycket! Och visst måste man få provsmaka innan?! ;)

 Idag slog vi rekordet med 3 steg!! Emilia har knatat och gått riktigt mycket här hemma. Vid några tillfällen har hon varit riktigt nonchig då hon har druckit ur sin vattenflaska samtidigt som hon stapplar och går -rolig den tjejen. Men jag upplever fortfarande att det är kinkigt. Hon leker inte alls lika mycket för sig själv och trots att jag är i samma rum och inte rör mig så mycket så blir hon ledsen och kommer krypandes till mig. Jag har läst att de kan ha stor separationsångest vid den här åldern och jag upplever att Emilia går igenom den just nu, för hon är extremt klängig på mig. Så i eftermiddags när jag inte visste vad vi skulle göra längre så klädde vi på oss och tog en promenad till Forshaga. Emilia somnade en stund i vagnen trots att jag pratade med henne och i mobilen och det får vi nog sota för nu då jag hör en stundvis ledsen liten dam vid läggningen -typiskt..

Kompisarna som spanar på hästarna i hagen.

1 kommentar:

Therese sa...

Grattis Emilia :) *i efterskott, antar jag att det blir!

HAr varit dålig på att kolla bloggar nu, vi ahr ju sen i nov inget nät mer än Dannes tlf vilket begränsar det hela!

Hur är läget annars, allt bra? När går du tillbaka till jobbet? :)

KRam