8 februari 2012

Bildregn

Det diggar inte tätt mellan mina inlägg och det beror på att jag och Emilia har fulltecknade dagar. Vi är väldigt mycket på öppna förskolan i Skåre och jag kan från gång till gång se hur hon utvecklas och bli mer trygg i sig själv genom att stapplande gå ifrån mig och leka med alla nya, roliga leksaker som erbjuds. Det var förra måndagen som hon tog sina första steg och sen dess har hon bara fortsatt och hon har blivit så stadig och duktig, vår lilla tös!! Det är så lätt att bara lyfta upp henne och bära på henne, så som jag har gjort i snart 1 år men nu är det dags för mig att tänka om och som hjälp ge henne mitt finger att hålla sig i. 

Idag fick vi ett överraskningsbesök och Emilia fick öppna sin första födelsedagspresent. Tack än en gång för de fina kläderna, gammelfaster och gammelfarbror. Ha det så bra på Långberget och njut av härliga dagar.
Sen kom mamma och pappa förbi och hjälpte oss med att olja in köksbänkarna som var i stoooort behov av olja! Tack, tack, tack och tack för gott fika!



Emilia har fått ett ökat intresse för sina ytterkläder. 
Här är hon mycket medveten om att hon är busig som har på sig
mössan inomhus, busEmilisen!

Ännu ett kort på vår spralliga tjej som dricker ur vårt glas.

Älskade tös!

Vad gör man om man behöver göra sig klar i badrummet??
Jo barnsäkrar underskåpet så är Emilia sysselsatt. För det
bästa som finns är tuber och luckor att öppna och stänga!


Aj aj nu når hon ner och kan plaska i vattnet -usch fy och bläää!



1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka goa bilder, ja, vad fort det går, när de väl börjar gå så händer det så mycket.
Fler som ska till Långberget:)
Kram till er alla!