6 april 2013

Konfunderad

Jepp jag är konfunderad över hur familjer med småbarn får tiden att räcka till eller rättare sagt hinna med i vardagens uppskruvade tempo?!

Idag tog jag en time off och hoppade av dagens inplanerade besök hos Olas goaste farföräldrar, tyvärr. Och det var inte för att få en Lindadag i lugn och ro utan för att hinna ikapp här hemma. Jag mår inte bra när jag inte får tiden att räcka till och jag ser alla småsaker som behöver fixas här hemma. Det är grusigt på golven, kattassar på fönsterbrädorna, en dö ljung i utekrukan, ja listan kan göras lång och gräddet på moset var att jag kom hem igår kväll kl 21 efter att ha veckohandlat -kul fredagsmys.

Mina juveler åkte 10 imorse och då skrev jag en lista på allt som ska göras och sen dess har jag fart runt i huset. Jag har kommit en bra bit på väg men inte helt klar än! Än så länge har jag bockat av:
- 3 tvättmaskiner
- planterat om blommorna inne
- lagat 8 matlådor
- ätit mat själv
- bäddat rent
- löst 2 sudoku (när jag åt mat :) )

Det som kvarstår är, putsa fönstrena invändigt, plantera penséer ute, baka födelsedagskaka, dammsuga och damma, färga håret. Sen kanske jag hinner slappa innan små fötter kommer hem igen.

Men meningen med detta inlägg är följande, Hur får ni tiden att räcka till?!!

Inga kommentarer: