7 mars 2013

Idag hade inte Emilia ron i kroppen och sova middag på förskolan. På morgonen hade jag berättat för henne att det var farmor som skulle hämta henne efter vilan. Undrar om det var det hon hade i huvudet och därför inte ville sova.. :)
När Ola och hon kom hem ikväll så ville hon på en gång gå upp till hennes rum och leka. Väl där inne så tryckte hon ner både mig och Ola på mattan samt tryckte på våra ögon = hon ville att vi skulle sova. Jag fick en kudde och täcke och sen släckte hon lampan och stängde dörren. Det gulliga var att när vi började snarka så la hon sig oxå ner och började göra snarkläten. 

Emilias språk har ännu inte kommit igång. Ibland är det frustrerande när varken jag eller Ola lyckas tyda henne och vi ser hur hon blir mer och mer irriterad... Men så en dag för 2 veckor sedan så sa hon när vi var på Maxi och handlade. -Hej mamma. Åhhh gissa vad glad jag blev över att hon satte ihop 2 ord till en mening med innebörd. Hon har länge sagt mamma men det gör hon även till Ola men nu sa hon verkligen Hej mamma och tittade på mig!! Det har kommit mer och mer nya ord bara den senaste tiden och jag väntar såå på att genombrottet ska komma, anar att det inte dröjer så länge nu.. :)



Här är tunikan/klänningen som jag pratade om gammelfarmor! Visst är den ljuvlig?! Ligger nu i Emilias växalåda i byrån och den kommer passa bra när värmen kommer till oss.

1 kommentar:

Eva sa...

Det var så mysigt att få hämta henne idag, det får inte gå för många dagar mellan vi ser henne, vill gärna hinna träffa en gång till innan Hemsedal, hur vi nu ska hinna det :( Hoppas på fler möjligheter fram i vår.
Jättesöt klänning!
Kram till Er alla!