20 mars 2013

gulaschsoppa

Mötte upp Emilia och Ola på Leklandet idag efter jobbet. En sak är säker är att Emilia har väldigt kul där borta!! Hon klättrar, åker rutschkana på rumpan, på magen, på benen, kryper genom tunnlar -ja testar sin motorik helt enkelt!
Klockan blev snabbt 18 och de stängde och det var hög tid för oss att åka hem och äta kvällsgröten innan en liten tjej skulle sova. För imorgon är det dags för förskolan igen.

Klockan blev 19.30 när jag skulle ta mig an köttfärsen i kylskåpet, portionera upp i påsar och frysa in. Men så fick jag en otrolig lust att göra något med den istället så nu har jag proppat en gryta full med ingredienser till gulaschsoppa! Första gången jag gör det och det ska bli spännande att smaka snart..! Jag tycker det är väldigt gott med hemmagjorda soppor men för bara någon månad sedan så hade jag aldrig gjort soppa, hade helt enkelt fått för mig att buljongtärningar var svåra saker.. :) Fast egentligen har jag inte tid med att stå i köket och laga mat ikväll. Jag har flera stora saker som måste bli klara senast imorgon kväll.... men vad gör man inte när lusten infinner sig och jag vill prova något nytt i köket. Ola är på pensionsinformationträff så det är rätt mysigt att skrota runt i köket alldeles själv och äta måste man om så en väldigt sen middag för mig.


Gammal bild på mig själv men idag vågade jag. Åkte till frisören och sa -Vad skulle du göra med mitt hår om du fick fria händer.! Hon sa på en gång, klippa lugg och det var oxå det hon gjorde :) Sen kapade hon rejält på längden, 2 gånger fick hon klippa innan jag tyckte det var kort nog. Har aldrig haft så här långt hår som nu men jag känner att, ju längre hår desto mindre möjligheter att göra något med håret, så nu är det kapat på längden oxå. I helgen hoppas jag att jag hinner få i färgen jag köpte av frisören!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fint det blev!!

Karin