24 mars 2013

Helgen i bilder

Vi har haft en underbar helg i kompisars sällskap!!

Helgen startade med Tuggelites stora barnloppis!! Och ni som känner mig vet ju att jag älskar att ränna runt på olika loppisar. Fem i nio stod jag utanför med en stor skara som väntade på att dörrarna skulle öppnas. Sen in och leta fynd. Jag köpte en dockgunga till Emilias dockor, hon har börjat leka mer och mer med sina dockor så den tror jag kommer bli poppis. Tänkte hon skulle få den på påsk när vi är långlediga. Sen fyndade jag en massa böcker, vi har mest pekböcker eller enklare böcker och dom är hon för liten för. Så nu passade jag på och fylla upp med lättare text -barnböcker för ynka 5kr/styck. Och såklart även lite kläder i nästa storlek men tyvärr tyckte jag inte det fanns så mycket kläder i strl 98 och större. Däremot var borden för storlekarna 74, 80, 86 helt överfulla. 

Emilia på första parkett och spanar in timmerbilen utanför.

Emilia för en liten stund sedan. Detta var roligt! Så roligt 
så vi fick gå 2 gånger (om Emilia hade fått bestämma 1000ggr) till
grannen. Skämtade och sa att vi lantisar tar skottkärran när vi vill hälsa på
hos grannarna. :)

Emilia i lördags kväll i en lekpark i Kil. 

En trött Emilis. 

Hade inte en tanke på att mina höfter skulle vara för breda för
att gunga på nyckelpigan. Men jag lyckades trycka ner mig i denna men att
komma upp var svårare :)

Efter loppisen i lördags så åkte vi till Kil och hälsade på en högstadiekompis till mig och Ola och hennes jämnåriga tös och sambo. Jätteroligt att få till en dejt och få prata strunt och se våra tjejer lära känna varandra! Slutade med att vi bestämde oss för att även ses idag på leklandet. Så det blev vårt andra besök på leklandet för denna vecka :)


Inga kommentarer: