5 december 2012

nytt på ingång

äntligen, äntligen har jag (vi) införskaffat oss en ny servis!! Tror det var i våras som jag började prata lite smått med Ola om att jag hade tröttnat på vår höganäs servis och ville byta. Han tyckte inte att det var något fel på den, hel och funktionsduglig... Men njae det kändes inge roligt längre att duka med den så jag började kika runt på alternativ. Hittade en på em möbler som bara var såå JAG. Rosa, handgjord, lite snirklig och bara så underbar fin. Nu kom nästa krux, att få Ola att tycka om den lika mycket, den är ju trots allt rosa... ;) Men det gick över förväntan och jag gjorde en beställning på den. 
I dessa påsar som står i vår hall innehåller våra nya tallrikar!!! Det är min och Olas 3e servis :) Nu ska jag bara sälja vår limegröna höganäs (någon som är intresserad?!!) och ställa in de nya skönheterna. Ska bli så kul att inviga dom och få duka fint även till vardags!!


En liten sneak peak :)

Färgen på tallriken överstämmer bäst på bilden här ovanför.

1 kommentar:

Terese sa...

Så fin! Vi är i samma sits, En gammalhöganäs som vi vill byta ut mot nåt nytt...men VAD!? Vikommer inte överens och då blir det aldrig av :-p