23 december 2012

dan före doppardan

Tomten kom tidigt både till mig och Emilia detta år!!!

Idag efter att mamma och pappa samt Iris varit här på lite fika så möblerade vi om i vardagsrummet. När Emilia sov så tömde vi skänken på vaser, ljuslyktor, värmeljushållare och lite mera ljuslyktor. Herregud jag får inte köpa en endaste ljuslykta under nästa år konstaterade jag snabbt. Sen gjorde vi slut på våra muskler när vi kånkade upp skänken på övervåningen. Så där står den nu med ett tomt skåp då jag gjorde en grov rensning innan jag ställde tillbaka alla ljuslyktor igen. Så nu Eva har jag en loppislåda färdig, hänger du på igen?! :)



I vardagsrummet ställde vi iordning en av Emilias julklappar från oss. Nämligen hennes kök och hennes bord, stolar som hon fick förra året av sin mormor och morfar. Det blev väldigt bra och förhoppningsvis kommer hon älska sitt kök och leka mycket där när vi är upptagna med matlagning osv. Det är bara lite småjusteringar på skivan där kaklet sitter och så ska jag sy lite vimplar men sen så är allt klart för Emilias kök! I skrubben har vi en full maxi papperskasse med olika mat, bestick, brödrost, elvisp you name it men hon ska få lite pö om pö och inte allt på en gång.

Det var Emilias julklapp.... Jag fick min julklapp för ca 2 veckor sedan. Då blev jag uppringd av chefen på en förskola i Forshaga kommun som meddelade mig att de ville anställa mig på ett vikariat under våren...... Jag började darra av glädje och jag har ännu inte riktigt förstått vad detta kommer betyda för mig och Emilia!! Det ska bli jättespännande, utvecklande och roligt att lära känna nya arbetskamrater, nya barn, föräldrar och starta upp något nytt. Men mitt i all glädje så är det väldigt tungt att behöva säga hej då så länge till underbara kollegor, barn och föräldrar... *Allt är inte svart eller vitt*
Så som jag skrev tidigare så har jag redan fått min julklapp!!

Inga kommentarer: