8 december 2012

mössens julafton

Ett djurs storlek inverkar inte i hur farlig/läskig det är kom jag fram till idag..!

Detta hände mig idag..
Jag var i boden för att rota fram de sista julkartongerna. När jag lyfte på en så kikar det upp ett mushuvud ur kartongen under. Han såg ut att vara lika förvånad som jag för han kom sig inte för att gömma sig nere i kartongen igen. Jag fick bråttom med att få ut kartongen ifall musen skulle rymma. Där stod jag sen och bevakade kartongen ute i snön men han trivdes väldigt bra för han kom aldrig ur trots att jag sparkade på kartongen. Lyfte av locket och tog bort de översta sakerna och då fick han bråttom ner under snön. Trodde då att mitt lilla äventyr var över för jag tänkte inte på att han kunde ha en kompis.. Hittade min stjärna och lyfte ur den ur kartongen och då for en annan mus runt där nere bland julsakerna. Jag hoppade högt, skrek och sprang fort därifrån. När jag lugnade mig så började tårarna komma. Hur fjantigt är inte detta så här i efterhand långt borta från alla möss. En liten sketen näbbmus skrämde livet ur mig..!

Så nu när vi ska ta in resten av kartongerna imorgon så har vi bestämt att vi ska vara i badrummet med stängd dörr samt med en övervakande katt.. hi hi det kan bli spännande :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Later som bada katter bor vara darinne med er!!

Kram pa er
Karin