13 augusti 2012

Milstolpar

Nu har vi passerat ytterligare 2 milstolpar i Emilias liv.

I lördags "fyllde" hon 1.5 år vilket jag tycker är en liten milstolpe. Under första året så räknade vi och hade koll på den 11e i varje månad och "firade" lite månadsfödelsedagar. Men nu efter 1 års dagen så har det inte känts lika viktigt utan nu har det istället blivit 1.5 års dagen som vi sett fram emot. Jag och Emilia var ensamma hemma på fm i lördags då pappan i familjen körde cykelvasan. Vi är grymt stolta över din prestation i så många timmar!! På eftermiddagen åkte vi iaf till Janssons café som ligger i Skåre. Kan varmt rekommendera att åka dit och njuta av deras hembakade samt den gammaldags musiken som strålade ut i trädgården. Jättemysigt en varm och skön lördag i goa vänner sällskap!

Liten blir stor




Den andra milstolpen som vi nu har passerat är Emilias väg in i förskolan... Idag var första dagen på inskolningen och den gick som den ska göra. Lite tårar, extra pappasjuk, men framförallt nyfiken på leksakerna! Det är alltså dags för vår lilla tjej att ta klivet ut i världen och påbörja långsamt en separation från sina föräldrar. Över den här dagen har jag haft stor ångest inför i våras, jag grät och hade så svårt att se min tjej på förskolan utan oss. Bara tanken att vi skulle vinka och säga hej då till henne där var så tuff. Usch jag har inte mått bra när vi har pratat förskola för Emilia.
Men nu i helgen samt idag har jag tänkt jättemycket på vad som ska ske och det känns faktiskt bra! Trodde aldrig att jag skulle känna så iaf inte så här snart. Men jag ser inte Emilia som liten, försvarslös och ovetande om saker och ting längre. Utan hon har blivit en tjej som förstår när vi pratar med henne och hon vill ha utmaningar! Därför känns det så himlans skönt att ha kunnat varit hemma så länge som vi har varit för nu är Emilia redo för förskolans värld och alla nya kompisar som hon kommer skaffa sig. :)



Men bland det viktigaste är väl att även jag är redo för förskolans värld med allt vad det kommer innebära...!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon hade det sakert jatte bra pa sin forsta dag!

Det var nog inga problem med nattningen ikvall tanker jag!!

kram pa er
Moster Karin