27 augusti 2012

Bakluckeloppis

Man kan säga att det har varit mamma och Emilia helg då Ola har legat nerbäddad och rejält förkyld :( För att ge honom lite lugn och ro så har jag och Emilisen passat på och gjort lite dagsutflykter. I lördags åkte vi iväg till Bergvik och mötte upp Emilias farmor. På lappen stod det, prova vinterskor. Kan tyckas tidigt redan i augusti månad men dock inte. Försäljerskan inne på Bergqvist skor berättade att de inte får in några fler vinterskor och det är inte många de får totalt i varje barnstorlek.
Eftersom Emilia inte hade sovit någon middag (somnade aldrig) så var det inte mycket som var roligt vid denna tidpunkt. Så vi nöjde oss med att mäta foten under protester samt prova ut en ursöt vintermössa.

Ny dag och jag och Emilia åkte iväg till I2 på bakluckeloppis. Det är så många gånger som jag har tänkt åka dit men så har det kommit annat emellan. Mörka moln hägrade på himlen och enligt yr.no så skulle det bli kraftigt regn. Utrustade oss med gummistövlar men det enda vi såg av vattnet var vattenpölarna från nattens regn till Emilias lycka :)
Här lyckades jag göra några fynd och dagens största fynd måste ju bli den här söta tunikan med romantiska spetsdetaljer!! Så glad att jag vågade köpa den trots att det bara var xs i storlek. Vågade knappt prova den när jag kom hem i rädsla av att den skulle vara för trång. Men den passade, hade nog köpt en strl S om jag hade köpt den ny i butik men för ynka 50kr så duger en xs åt mig!


 Titta vilka underbara detaljer :)

Köpte även den här klänningen till mig som passade perfekt, brukar inte köpa kläder till mig på loppisar men nu kunde jag inte låta bli. Fyndade även en Tomy bil till Emilia för ynka 10kr -perfekt :)

Inga kommentarer: