21 augusti 2012

Emilia - Förskola

Febern var något tillfälligt för redan nästa dag var det en pigg och glad tjej här hemma -underbart! Är alltid så jobbigt när Emilisen blir sjuk, det är bättre att jag och Ola får det och att skruttfian får hålla sig frisker. Men under de första åren så ska de ju ha ett visst antal infektioner så att deras immunförsvar blir uppbyggt så jag får väl tänka positivt istället..


Igår måndag var Ola tvungen att jobba en sväng så Emilia skulle lämnas för andra gången helt själv på förskolan. Men igår var första gången som Ola bara skulle åka dit och sen åka direkt. Den som hade nerverna på utsidan var nog jag och så här i efterhand var det helt onödigt.. Allt hade gått jättebra!!! Hon hade både sovit och ätit bra -vilket har varit det som krånglat under inskolningen så det går nästan för bra för att vara sant.. Jag har träffat 2 av Emilias fröknar och de verkar väldigt mysiga och lugna samt jag har bara hört gott om förskolan vilket oxå känns tryggt.

Inga kommentarer: