3 juli 2013

SEMESTER

Efter 3 dagar med semester så känner jag mig som en pensionär. Om jag har en inbokad sak i kalendern så är jag upptagen hela dagen.. :) men det är väl lite av charmen med att ha semester, att låta kroppen o själen gå ner i varv o minska på tempot!

Idag var vi o hälsade på mitt jobb. Var kul att se Emilia leka med 'mina' barn. Hon gungade, åkte rutschkana, grävde och iakttog vad de andra gjorde. Sen fikade vi på smörboll o chokladbollar. Emilia såg att jag tog bort dt mesta av sockret på min chokladboll o då gjorde hon exakt samma sak -mammas tjej det!!



I måndags var vi på stan o strosade! Började med en fikaträff hos gammelmormor tillsammans med farmor. Sen gick jag o Emilia själva ner på stan o lunchade på museet.



Pannkakor, sylt o glass blev det till Emilisen själv valde jag kålpudding -mmm smaskens!!

Sen in på Åhléns för att leta Pippikläder då hon har blivit tokig i Pippi. Hon ropade Pippi i hela varuhuset :) sen vart det kärlek vid första ögonkastet när vi hittade en stor Pippidocka. Så den har fått flytta hem till oss o numera bäddar Emilia ner Upsy Daisy i docksängen på kvällen o så får Pippi sova i hennes säng. Där gick det fort att bli dumpad...!






Sen har vi gått på smultronjakt i vår skog







Inga kommentarer: