11 juli 2013

Blåbär, jordgubbar, smultron, Barbros brygga, ledighet

De lediga, sköna, avkopplande dagarna avlöser varandra! Snart har jag haft 2v semester och då brukar det vara lika många veckor kvar men inte för mig iår och det e den vetskapen som sänker ett så stort lugn över mig. I år har jag lyxat till det o tagit 7v ledighet!! Varför jag inte har gjort det de tidigare åren är för mig en stor fråga...?!

En tur te jordgubbslandet blev det för mig o Emilia. Hon går i sin mors fotspår o äter friskt i landet :)


Våran bärtjej i blåbärssnåren!


Så mysig bild på dessa blåbärsletande barn. Emilia o Olas kusin, Wilmer 4år.








Igår lämnade jag Emilia hos farmor o farfar i sommarstugan för jag o Ola skulle gå på stan. Målet var - köpa kläder till Ola. O det lyckades vi uppfylla m råge! Oj oj vad mycket fina kläder han hittade!!
Sen njuta av god mat o sol på Barbros brygga. Ingen liten att underhålla eller tänka på utan bara jag o Ola för en stund!

Idag fortsätter Emilia vara ute i sommarstugan o jag ska bocka av en lååång to do lista. När jag skrev den igår kväll så undrade Ola om jag verkligen skulle hinna m allt. O det hoppas jag, bara jag inte hamnar i solstolen m min nya bok så ska jag nog hinna med allt, för ikväll ska Ola o jag ut o cykla tillsammans o köra slut på benen o magen. Jepp cykling innebär oxå magträning har jag nu märkt.. :)

Fast först frukost m färska jordgubbar! Det e sooommar!!

Inga kommentarer: