8 juli 2013

minisemester

I torsdags packade vi bilen full och åkte ner till Strömstad. Ola hade semester torsdag, fredag så det blev en liten försmak på den kommande familjesemestern som kommer om några veckor!
Vi har haft 4 kanondagar fulla med avkoppling, god mat, Emiliabus, krabbfiske, båttur, strandhäng ja allt som ska finnas med på en lyckad semester i Strömstad. Vädret toppade i lördags och söndags då det var sol och bara en svag bris kom från havet. Dock för kallt i vattnet konstaterade jag och Ola som bara gick i med benen.

I fredags skulle vi fiska krabbor med Emilia för första gången. Mamma (mormor) gjorde iordning fina krabbspön och jag tog krattan och hinken med mig för att ta upp lite musslor till agn. Men det fanns inga i havet, det som ALLTID har funnits och vi t o m har rensat bort från stranden och nu idag när jag väl ville få tag på musslor så hittade jag inga.. weird!



Flytvästen på Emilia och så hoppade vi i båten istället för att leta lite djupare. Men även där kammade vi noll. Istället hittade vi många, stora, fina ostron (??!) så krabborna fick riktigt fin kvällsmat den dagen :)

Krabbfiske pågår 

Sommarflicka m bus i blicken

 Strandhäng med mormors nya present, båten


En vacker solnedgång från altanen

Tack för denna långhelg kommer tillbaka om några veckor och njuter mera!!

Inga kommentarer: