25 februari 2013

Upsy Daisy

Får jag presentera Upsy Daisy, även kallad för UD här hemma! Upsy Daisy är just nu Emilias stora favorit och bästa kompis. Därför var det ganska lätt att bestämma vad Kerstin skulle göra för någon tårta till Emilias barnkalas. Kerstin är grym på tårtor, titta!!



Dagarna bara svischar förbi här hemma och de senaste veckorna har de varit fullspäckade med en massa roliga saker och mindre roliga saker (förkylningar). Jag och mamma har varit på loppis och denna gången hade vi ett eget bord och sålde en massa prylar. Jag sålde för 750kr på saker som jag inte behöver längre, var väldigt nöjd efter den dagen på Färjestad! Vi har haft barnkalas här hemma på Ängen för Emilia och hennes kompisar. Dagen var hellyckad och jag kommer komma ihåg hennes 2 års kalas som ett mycket trevligt och mysigt kalas. Vi har som sagt legat däckade i en väldigt seg förkylning. Emilia var först ut och sen åkte även jag och Ola på de elaka basiluskerna :( Men nu är vi fit for fight igen! Emilia har varit på leklandet med farmor och busat energin ur farmor :) Jag har shoppat loss på stan och provat glasögonbågar. Nu kanske, kanske jag äntligen får tummen ur och kan hitta ett par fina bågar...

I torsdags åkte vi upp till Långberget där vi hade hyrt en stuga tillsammans med Olas föräldrar och bror. Ena dagen spenderade jag på brädan i Trysil backarna, och vilken kanondag vi fick! Fina backar, mycket snö, 4 plusgrader och sköna åk men aj aj vilken grym träningsvärk jag hade i vaderna och rumpan dagen efter. Sen har vi varit ute mycket med Emilia i pulkan, grillat korv och sista dagen (igår söndag) hann vi njuta av solens varma strålar innan vi packade ihop oss och trötta åkte hem.

Inga kommentarer: