7 februari 2013

Bakning

Idag är det åter min tur att vara hemma och vabba. Februari kallas ju för vabbuari och det stämmer här hemma då vi inledde februari månad med att just vabba.. Men jag upplever att Emilia är piggare idag men nu har hon en hemsk hosta. Efter frukosten så passade vi på och baka, tänkte först göra kärleksmums men vi hade slut på florsockret så det fick bli en vanlig kladdkaka. Och som bilderna talar så ser ni att vår lilla tjej uppskattade baket väldigt mycket!!
Inte nog med att en kaka blev bakad, köket blev oxå städat då det var kakao, ströbröd, socker ja det fanns spår efter alla ingredienserna överallt -men roligt hade vi :)


Smeten var smaskens det!


Allt skulle smakas på, även ströbrödet...

Kom hit mamma jag vill ge dig en puss :)




Hennes och mina kläder körs nu i tvättmaskinen. Måste införskaffa mig ett förkläde till Emilisen, någon som vet något fint barnförkläde i stan eller på nån webbshop??

2 kommentarer:

Eva sa...

Underbara bilder!!!

Anonym sa...

Jag tror vi skippar baket nar jag kommer till sommaren!!

Karin