2 februari 2013

Ledig lördag

Imorse var det min tur att gå upp när Emilia vaknade. Tio över 8 började hon prata för sig själv inne i sitt rum och jag kunde urskilja ordet Mamma. Klädde på mig och möttes av en leende, go tjej som hade ett kraftigt stryptag om sin kära docka :) Finns det något bättre än att vakna av att någon ropar mamma och sen skrattar när man kommer in i rummet!

Inga direkta planer hade vi idag mer än att ta ner alla julgardiner och dammsuga, tvätta golven. När jag skriver det så här så känns det ju som det räckte för dagen ändå :) Men vi har känt oss lediga och i fm gick vi ut och njöt av solen! Älskar såna här dagar när det är några minus och solen värmer kinderna. Vi passade på och grilla korv oxå men det var inte damen intresserad av så jag och Ola smällde i oss rätt många korvar. Men det smakar ju så gott när man e ute!


Idag tog vi bort bygeln på Emilias tripp trapp stol. Och ja ja jag vet att hon har kunna sitta länge utan den men som förälder hänger man inte med... :) Emilia iaktog med stora ögon vad sin pappa gjorde och sen tog hon över och skulle göra samma sak med spärrskaftet.


älskar den här tröjan som Emilia fick i julklapp av sina farföräldrar. 
Så söt med kaniner på.


Inga kommentarer: