16 november 2012

Tacksam!

Jag är så otroligt tacksam för alla våra nära och kära som finns i vår närhet! Under de här dagarna Ola har varit borta så har jag träffat mina föräldrar samt min svärmor och de har alla underlättat min vardag enormt mycket på olika sätt! Ibland behöver det inte vara så stora saker utan de där små gesterna, hjälpen betyder mer än vad andra tror.
Mamma och pappa kom i onsdags på fika och med sig hade de Iris till Emilias förtjusning! Mamma hade bakat bullar och hade med sig en enorm låda full med nybakade så nu är frysen laddad för många fikabesök framöver :) Pappa hjälpte mig med maskeringen till Emilias docksäng, ett tidsödande och enormt tålamodsjobb men tack vare han så är nu sängen målad och klar!!
Sen har Emilias farmor bott hos oss i 2 nätter för att vardagen med lämning till förskolan skulle fungera. Och tack vare henne så kunde jag jobba igår samt idag. För åker jag till jobbet 5.30 som jag gjorde imorse så kan jag ju inte lämna Emilisen någonstans och jag skulle aldrig ens komma på idén att väcka henne så tidigt heller.. Hon kunde snusa gott till 8 då hon och farmor åt frukost tillsammans här hemma innan hon fick åka till sina kompisar.

Inatt ser jag fram emot att vakna över att Ola kryper ner bredvid mig i sängen och familjen är komplett igen! De här dagarna har gått ruskigt fort men ack vad dåligt jag sover utan sällskap och då räknas inte katterna....

Före bilder på docksängen. Tvättad och slipad färdig för penseln..


Slutresultatet!! Vit och samma rosa färg Emilia har på sin 
fondvägg.
Madrassen med nysydda lakan är oxå färdiga! Nu ska jag bara sy ett
påslakan samt örngott i samma tyg som hennes hissgardin, rosa med vita 
moln.

2 kommentarer:

LInda sa...

Hej Linda!
Tack för din fina kommentar!
Rent och fint är det på bilderna iaf, speglar kanske inte alltid verkligheten här hemma =)
Dagblocksbladen har jag gjort själv i Word, jag har mallen kvar om du vill ha den?

Må så gott! Kram!

Linda sa...

Ja, så enkelt och bra var det! Tur att du frågade =)
Jag mailar den imorrn från jobbet, har den bara sparad i jobbdatorn =)