24 november 2012

i förkylningens tecken

What a week.... Men nu äntligen är det lördag och vi har alla överlevt vecka 47! Det började i måndags när jag åkte på en förkylning. Jag var upp kl 05 och kom därmed hem tidigt på em från jobbet men så tung i huvudet och trött i kroppen jag var kunde jag ändå inte vila eftersom jag hade en tjej att ta hand om. Så har hela veckan sett ut och därmed kan vi glömma v 47.
Vi har även haft en hostig tjej men det har tack o lov inte påverkat hennes sömn eller hennes ork på dagen! Vi har börjat vant oss vid att hon sover hela nätter och runt 13 timmar.  Det är knappt jag vågar skriva det för då vänder det väl... men hon är helt fantastisk på helgerna får vi alla sova till 8 - 8.30!!!
Men jag kommer ihåg hur det var förra hösten. Då vaknade hon varje natt och vi fick sitta bredvid hennes spjälsängen på en hård pall i 1-2 timmar. Det var ingen dans på rosor men vi orkade ta oss igenom det och nu skördar vi belöningen :)


En av de första bilderna när Emilia har öppna ögon. Här är hon
inte gammal!

Nu har vi ätit första frukosten bestående av ost och vörtbröd. mmm så gott! och nu tittar jag och Emilia på ett nytt avsnitt av drömmarnas trädgård. Som för tillfället är hennes favvoprogram :)

Så längesen men jag kommer ihåg det som igår.

Inga kommentarer: