14 september 2012

God dag höst

Efter att ha mött en isig framruta på bilen i förrgår och imorse stormvindar och piskande regn så kan jag nog säga: Välkommen höst! Efter den här korta, pissiga sommaren så hade jag hoppats på en härlig, fin, höst men det känns som om ribban redan är satt efter de här 2 senaste mornarna i Sverige...

Dock är det mysigt att kura ihop sig med de man älskar i soffan och tända ljus och få tid till att se på tvn. Jag och Ola är inga tv människor och därför hade vi inte ont av när vår tvbox strejka i somras i över en månad. Men när höstmörkret kommer så kan jag ibland läsa tv tablåerna och hoppas att det är något sevärt på tvn :)

Denna härliga ljung möts man av när man kommer hem till oss! Jag tänker alltid på Olas farmor när jag numera köper ljung :) Visst blev det fint Eva?! Ännu en sak till att gilla hösten, ljungen i sina härliga färger.




Idag har jag gått på halvfart, ingen energi, ont i huvudet samt i halsen. Jag känner igen symptomen så det kommer bli en tidig kväll för mig och förhoppningsvis kan jag sova bort en rådande förkylning?! Har absolut inte tid eller lust att bli förkyld.
En som oxå har varit trött i eftermiddag är Emilisen. Det har varit rekordmånga gosiga, varma kramar och dockan har funnits vid hennes sida.

Inga kommentarer: