26 september 2012

Föräldramöte

Igår hade jag och Ola förmånen att båda två kunna gå på föräldramöte då farmor kunde ställa upp och ta Emilia. Har sett fram emot mötet länge, kul att träffa de andra föräldrarna samt höra om verksamheten där vår käraste tillbringar sin vardag!

I helgen var årets stora höjdpunkt nämligen loppisen på Tuggeliteskolan :) Förra året var jag där och fyndade riktigt mycket! Många fina kläder och leksaker. Så mina förväntningar var höga och jag har därför inte köpt några kläder i höst för jag har väntat på denna loppis istället. När jag var där i lördags tyckte jag borden 92 och 98 hade väldigt lite att erbjuda. Hittade någon tröja och några byxor men annars var det väldigt tunt, fanns desto mer i de mindre storlekarna... Emilias ben har växt otroligt mycket och nu drar hon redan 92 i byxor. Känns som hon hoppade över storleken 86 helt och hållet. Däremot så kan hon fortfarande ha tröjor som hon hade när hon fyllde 1 år i februari. Så det är inte lätt det här med storlekar.
Tillbaka till loppisen... :) valde att lämna in saker till försäljning i år och det gick iaf över förväntan! :) Har sorterat leksaker här hemma och allt som vi lämnade in fick vi sålt! Sen sålde jag nog hälften av kläderna, men alltid något. Kan ju inte spara allt då skulle vi behöva bygga ett förråd bara för barnkläder, det blir rätt mycket så länge hon växer så här fort.

Nu snart är det nybyggarna på tvn och jag ska inte röra en fena, är såååå himlans trött... :(

Inga kommentarer: