4 februari 2014

Sjuker

Jag är matt, fryser, orkeslös, rastlös, ont i huvudet, tårar som lätt letar sig ut.

Jag kan ta att jag är sjuk ibland. Men att inte kunna ta hand om sig själv, ligga i sängen en hel dag o må allmänt illa. Det är för mycket för mig, det tar på psyket! Jag biter ofta ihop o tänker jag klarar mig själv. Men när det kommer till magsjuka så blir jag så ynklig o liten, det är den värsta sjukdomen jag vet -hatar att må illa..

Nu vet jag inte vad jag ska göra resten av kvällen. Att gå upp fixar jag inte o genast där minskar mina valmöjligheter på aktiviteter.. Har hittills sett 3 tv program på SVT play o den tecknade Robin Hood och läst en massa nya o gamla bloggar. Det kryper i mig samtidigt som jag inte orkar göra något, bläää så tråkigt!

Ola mår bättre och har lyckats äta riktig mat idag -underbart! Han har bosatt sig i soffan därnere och när jag vill ha mer mat så messar jag honom. Vad hade jag gjort utan han idag?!

Och vad hade vi gjort utan Olas föräldrar idag?! De är gulliga o tar hand om Emilia i flera dagar tills vi är på benen igen och kommer förbi med mera mat. TACK!


Inga kommentarer: