30 januari 2014

Upsy Daisy tvillingdocka

Igår kväll när jag tittade till Emilia så såg jag att hon hade spytt i sängen men inte vaknat av det. Så det var bara att lyfta upp henne o byta sängkläder.
Hon hade även spytt på sin älskade Upsy Daisy. Fanns inget annat än att tvätta henne. Då den första Upsy Daisy dockan Emilia fick gick sönder väldigt snabbt så köpte vi en till. Så igår la jag dit den trasiga dockan, som hon inte vet existerar.
Gissa om det var en frågande Emilia som ropade på mig imorse o konstaterade att Upsy Daisy var trasig o hade en annan tröja på sig. Jag fick berätta som det var o visade henne den blöta, riktiga dockan. Då vart hon jätteglad när hon insåg att hon hade 2 helt plötsligt!! <3

Idag har varit en bra dag med en väldigt lycklig o harmonisk tjej som har fått behållit all mat. Vi har tagit det lugnt med maten o ätit lite men vääääldigt ofta istället.

2 dagar av isolering börjar kännas. När Ola har kommit hem så har jag anmält mig som frivillig o gått ut för att skotta. Allt för att komma ut. Imorrn måste både jag o Emilia komma ut i friska luften.


Vår tjej som tittar på när Pippi letar efter indianer på berget -läskigt!!

Inga kommentarer: