16 januari 2014

Feber o staden dag

Idag är jag hemma med en sjuk Emilia och tittar ut genom fönstret på snöyran! Äntligen har vi fått vinter om än något sent men när den kom så kom det ordentligt istället!! Så underbart o vackert. Emilias bob som står ute har nu försvunnit helt, så mycket snö har det kommit o de snöar fortfarande!

Emilia hjälper mig med lasagnen.


Min sjukling som leker med dockhuset. Igår hade hon hög feber o än så länge känns hon pigg. Får se hur det artar sig under dagen..





Igår kom farmor o farfar o passade Emilia då vi skulle bjuda ut min pappa på mat o bio. Vi åt god pizza på fontana di trevi o sen köpte vi biogodis o satte oss tillrätta för att se hundraåringen. Jag har lyssnat på halva boken o tyckte den var sådär, så jag hade inga stora förväntningar på filmen. Vi alla tyckte filmen var väldigt bra. Jag skrattade så tårarna rann vid 2 tillfällen!
Tack för en mysig kväll, pappa, det får vi göra fler gånger!!
O tack farfar för att du skottade bort all snö som kommit under dagen och det var inte lite heller..!
O tack för att ni nattade en sjuk Emilis!







Inga kommentarer: