3 september 2013

shopping o Mariebergsskogen

Under hösten har jag gått ner i tid för att få mer tid till Emilia. Så idag var min första lediga tisdag ihop med Emilisen!!

Hon chockade mig med att vakna samma tid som om vi skulle te förskolan, nämligen 07!! Försökte få henne att somna om men icke. Bar in henne till vår stora säng o så låg vi o mös, läste böcker till halv 9 iaf o då kändes det bättre att gå upp...

Sen iväg te Bergvik för att köpa vintermössa. Det kanske inte låter så märkvärdigt men för er som känner Emilia vet att prova nya saker inte är så populärt. Men vi pratade om det hela morgonen o väl inne i affären, vet ni vad gullungen gör??!! Jo tar den mössan jag tittar på o provar den ordentligt! Där blev jag chockad och glad!!



Sen gick hon med mössan på hela tiden i affären.
Nu är det bara vinterskorna vi ska köpa, sen är hela vinteroutfiten inhandlad..

Sen åkte vi till Mariebergsskogen o kikade på djuren o njöt av sommarens sista(?) varma solstrålar?

Emilia älskar kor så där slog vi oss ner i gräset o spanade. Det roligaste var när den ena kon skulle dricka vatten o han doppade hela mulen i vattnet o sen rann det, Emilia skrattade så gött åt tokerierna :)



Så glad att Karlstad har denna fina oas i centrum!! Vi är inte här ofta tyvärr men det är alltid lika mysigt när vi åker på utflykt.






Finns flera fina lekparker i Mariebergsskogen.

Inga kommentarer: