17 september 2013

Ledig tisdag

Nu sitter jag i soffan med fötterna på bordet och laptopen i knät och har tömt min kamera på bilder. Det var längesen vilket även bilderna visade... Men så kul att gå igenom och minnas tillbaka på en underbar, härlig sommar som vi har haft. Så nu kan jag lätt hälsa hösten välkommen med tända ljus, mys i soffan under en filt, tekopp i handen, en ny bok på sängbordet etc...

Idag är det min lediga tisdag tillsammans med Emilia. Och eftersom hon är förkyld så valde vi att bara ha en hemmadag hon och jag. För tillfället ligger hon i vagnen ute och sover en lite sen middagslur, hoppas det inte straffar ikväll när det är dags att sova för natten...

Bjuder på fina bilder från augusti och idag:

Emilia och mormor gör pannkisar!




Emilia hittade en kartong i byrån med denna uppblåsbara hund i. Vi hade tänkt spara den till nästa sommar men så blev det inte..... Oj oj sen hade vi en tokig, sprallig tjej här hemma! Numera har hunden flyttat ut på altanen, ni kanske förstår varför..





Fick låna Olas gamla järnväg av farmor och farfar. Vi tränar Emilias tålamod (och vårat) varje gång vi leker med det... Det ser så mysigt ut när hon lägger sig på golvet och kör tågen.



Emilia hjälper mig med frukostdisken idag. Här inviger vi hennes nya orangea leggins och hästklänning -så fina ihop!


Leker med mina gamla my little ponnies. Galopperar runt med dom, kammar dom. Förresten brunt och orange är mycket 70-tal va??!

Inga kommentarer: