28 september 2013

Loppis

Idag var det äntligen dags för barnloppisen på Tuggeliteskolan. De har en varje termin men efter denna så har de bestämt att de bara ska ha en varje höst. Vilket jag tycker är synd men det är väldigt mycket jobb kring detta arrangemang. Vilket jag fick uppleva i år!! Jag var nämligen med och hjälpte till idag under själva loppisen. -Hur kul som helst!!
Kl 10 öppnade vi och då rusade alla in, de första kom redan halv 10 och köade. Sen hade vi lång kö till kassan ända fram till 12.30 då hann vi äntligen jobba bort den. Ändå hade vi 3 kassor öppna under hela tiden..
Vi kunde tidigt under dagen konstatera att vi skulle slå försäljningsrekord, vilket vi oxå gjorde!!!

Det har varit en kanonrolig dag med nya trevliga kompisar! Men nu vill jag byta huvud med någon annan då mitt väger 2 ton och sprängs snart. Jag är rejält förkyld och skulle egentligen ha stannat kvar i sängen idag men det fanns inte med i mina planer då jag sett fram emot denna dag så länge.

Och Svar -Ja jag både sålde mycket och shoppade mycket till Emilia! Vi tog kort på allt som vi lämnade in och det är så kul att sen gå igenom vad exakt det var vi sålde. Emilia har fått sig lite nya höstkläder och några nya pussel, böcker och 2 leksaker. Summa summarum det har varit en fantastisk dag för mig som älskar loppisar och som nu fick vara med och hjälpa till :)

Emilia har varit med Ola till landet och hjälpt till där och stänga sommarstugan.

Här vill Emilia tacka sin gammelfarmor och gammelfarfar för sin fina Pippitröja! Hon var så stolt och ville visa sina tröja för fröknarna på förskolan i fredags. Och sen ville hon bara ha en tofs i håret så som Pippi har på denna tröja :)

Inga kommentarer: