15 april 2014

Resdag 1

Oj oj dagarna bara flyger ivag... Redan mandag och inget blogginlagg fran resan.
Har ar det en tjej som tyckte det var valdigt spannande att aka tag.

Utsikten fran vart hotellrum pa Arlanda. Var inga problem att lamna Sverige en san har gra och regnig dag! Hotellrummet var sa lyxigt. 2 stora, fina rum, stort lyxigt badrum coh massa farsk frukt. Synd att vi bara skulle sova en natt dar :)
En tjej som rider hast. Hon sysselsatte sig sjalv valdigt bra i alla koer.
8,5 timmars flygande tar pa krafterna. Och nar man ar liten sa kan man ligga valdigt skont pa flyget. Den har skruttan sov 1.5 timme vilket var valdigt skont. Vi hade laddat med manga nya leksaker men vi behovde inte anvanda nagra av dom for sjalva flygresan gick valdigt bra.

Den mindre roliga biten pa resan. Vi skulle endast ha 2 timmars vantetid i NY, om jag nu minns ratt. Det har varit manga andringar sen vi bokade resan. Nar vi skulle checka in bagaget sa sa killen att vi har precis missat planet. Shit vad gor vi nu?!!
Stallde oss i kon for att kunna boka om vara biljetter. Klockan var da vid 16 tiden. Nasta flyg som vi alla 5 fick plats pa avgick 21.20 men skulle landa i Orlando (ca 1.5 timmes bilresa fran Tampa) Vad gora?! Jo boka och forsoka fordriva tiden fram till planets avgang. Jag och Emilia satt som ni ser pa kortet pa golvet med Ipaden och tittade pa Tom&Jerry. Jag hoppades pa att hon skulle somna till men icke! Nar klockan narmade sig 21 stod det fortfarande inget plan utanfor och vi borjade ana oro.... Jo men visst var otur fortsatte, planet var forsenat. Vid den har tidpunkten var jag sa utmattad, sliten, trott, svimfardig, orolig for hur mycket Emilia skulle orka sa jag madde ille. Orkade inte sta upp och orkade inte ens ha Emilia i knat da hon tryckte pa magen. Usch da ville jag bara vara hemma pa Angen!! Men tack vare att vi var fler som kunde ta Emilia och Ola kopte yoghurtar till mig som jag fick i mig sa orkade jag.
Emilia somnade pa Ola nar vi gick pa planet och sov sig igenom bade start och landning samt hela flygresan. Vilket kandes valdigt skont!!

Val i Orlando kl 0130 (jora planet blev forsenat...) mottes vi av Syrran och hennes man. Da kom tararna...... Da hade vi varit igang i 25 timmar och vi var annu inte framme.





Inga kommentarer: