18 augusti 2013

Cykelvasan 2013

Cykelvasan 2013 blev min debut i cykeltävlingar och fler kommer det med stor sannolikhet bli! För kul det var det :)
Jag har inte tränat så mycket i sommar, i genomsnitt har jag cyklat max 1gg/vecka och då ca 2mil. Så när jag väl stod i startledet då vart jag lite nervös, tankar som: -tänk om jag inte orkar runt de 3milen florerade runt..

Jag vid starten i oxberg


Startledet, några minuter före start


Men jag rycktes med av allt trampande runtomkring mig och kilometrarna bara svischade på cykeldatorn. Stor skillnad när jag cyklar är hemma då det blir tungt fort men här var det folk som hejjade längs med spåret, musik i skogen och mycket folk.



Lite svårt att se men här kommer jag i mål i Mora!! Lite häftigt att jag får åka under den banderollen som man annars bara ser på tvn under Vasaloppet..

I mål stod svärfar o hejjade :) sen slöt svärmor o Emilia upp o då hejjade vi fram Ola som cyklade 4.5 mil sträckan efteråt.

Nöjda o trötta åkte vi sen hem till vår stuga i Lindvallen, Sälen.

1 kommentar:

Saabrobz sa...

Bra kämpat Linda!! Grattis!!