4 december 2013

Gårdagen

Mitt äventyr igår slutade lyckligt o jag är idag en erfarenhet rikare!

Brandkåren skulle ha en övning igår kväll och ville ha hjälp av några frivilliga som skulle spela offer.

Mitt uppdrag var att spela en person som ramlat ur en båt i Klarälven. Det var jag, Fredrik o en docka som de skulle hitta. Jag utrustades med underställ o torrdräkt och så åkte vi ner till älven i brandbilen.

Väl nere så gjorde vi upptäckten att det var is. Så istället för att ligga i vattnet fick jag krypa ut o lägga mig på isen. Sen dröjde det inte länge förrän vi hörde sirenerna o larmet hade gått. 2 brandbilar samt en båt kom o då började det pirra lite i magen!

Riktigt roligt å få vara med under en övning. Det mest läskiga var när jag låg på isen o hörde hur det knäppte i den. Då kan jag lova er att det rörde sig många mindre fina tankar i huvudet, jag som har stor respekt för is....

Imorrn är det dags igen för nästa övning!! :))

Inga kommentarer: